Geoblog.pl    anialukasz    Podróże    Indie Północne i Nepal    powrót do Kathmandu na zakupy

powrót do Kathmandu na zakupy

Nepal
Nepal, Kāthmāndu

Ponieważ nie chcieliśmy za szybko wracać do Indii po skróconym treku, postanowiliśmy wrócić do stolicy, zwiedzić pałac królewski, którego nie obejrzeliśmy za pierwszym razem i zrobić zakupy, gdyż Ania chciała bardzo kupić sobie kilka lokalnych ciuchów, a stwierdziliśmy że łatwiej się targuje z Nepalczykami niż Hindusami. Z Besishahar dotarliśmy jakimś prywatnym busikiem, za sąsiadkę Łukasz miał jakąś babcię, która cierpiała na chorobę lokomocyjną i bał się że mu zhaftuje się na niego, a większą część drogi spała mu na ramieniu "na przyjaciela". Po dotarciu do ukochanego miasta wróciliśmy do naszego starego hotelu, i poszliśmy szukać ubrań. Po obejściu kilku sklepów Ania zdecydowała się kupić materiały i zanieść je do krawca do uszycia. Obiecał na pojutrze uszyć wszystko. Wieczorem jeszcze poszliśmy się przejść po Thamelu, aż dotarliśmy na Indra Chowk, a tu niespodzianka. Na placu stał przystrojony posąg bóstwa Indra, wystawiany tylko raz do roku na tydzień czasu, a to znaczy że rozpoczyna się Indra Jatra, najciekawsze dla turysty święto w Nepalu!!! Połączone z Kumari Devi. Ale o tym jutro.